Flyktninger under falskt flagg..

 

Jepp, det kommer stadig slike kommentarer inn, og vanligvis blir disse slettet, men akkurat denne personen har jeg lyst til å skrive litt til. 

Det første som stoppet meg her var disse setningene: “Du farer under falsk flagg slik alle dere muslim “flyktninger”. Alle er her på falske historier og lever her urettmessig på all inclusive forpleining.” 

Du retter altså din rasisme mot muslimer med utenlandsk bakgrunn, og ikke utenlandske generelt, noe jeg finner enda mer skummelt en rasisme som er rettet mot alle som ikke har etnisk norsk bakgrunn. Grunnen til at det er så mange muslimske flyktninger ute i verden akkurat nå, er faktisk at den største andelen terror utført i verden i dag, er rettet mot muslimer. Muslimer blir drevet på flukt hver dag av ekstreme organisasjoner som roper ut at de representerer islam, nettopp for å sette den vanlige muslimen i dårlig lys.

Mener du virkelig at en flyktning fra Syria som er kristen forteller en sann historie, mens en annen flyktning fra Syria som er muslim forteller løgner? Da tror jeg at du bør skru på nyhetene i ny og ne, eller bruke noe som heter Google for å få mer informasjon om hvordan situasjonen med dagens flyktninger er.

Det stemmer at ikke alle flyktninger har kommet hit av riktige grunner, og at Norge har vært nødt til å sende ut flere, og verre enn det, at det finnes folk her som fortjener å bli sendt ut, men som er her likevel… Men å mene at ALLE er her på feil grunnlag er vel i overkant overdrevet? Og du tror virkelig at alle lever på all inclusive? 

La meg fortelle deg dette kjære deg: Flyktninger som kommer hit per i dag lever i asylmottak den første tiden sin i Norge. Deretter får de kommuneplass og blir flyttet til en kommune hvor de bor i ca. 2 år mens de går på skole og lærer språket. Under denne prosessen får de en inntekt som de skatter av. Etter dette, må de finne seg jobb på samme måte som alle oss andre. 

Da vi kom hit for 26 år siden, fikk ikke mine foreldre hjelp til å lære språket. Dette var noe de måtte klare selv. Faren min og moren mim startet å jobbe og å skatte straks vi fikk flytte ut av asylmottaket, mens vi barna ble sendt i barnehage. 

Det å tro at man lever livet i Norge med alt inkludert er bare naivt. Ja, man får hjelp den første tiden, og senere må man bidra i dette samfunnet på lik linje som alle andre. 

Og når du mener at jeg bør forlate landet, svarer jeg med dette: 

Norge er like mye mitt land som ditt! Jeg kom hit som barn, jeg har vokst opp her. Det er her jeg har gått på skole og studert. Det er her jeg har jobbet og etablert meg. Det er her jeg har venner og familie. Det er her min datter ble født. Det er her jeg har bodd hele livet og det er her jeg kommer til å fortsette å bo resten av mitt liv. 

Jeg håper for din egen del at du forstår at det norske samfunnet består av etnisk norske og av utenlandske, og at blant de forskjellige menneskene du finner her, vil du hver dag treffe en kristen, ateist, muslim, buddhist, hinduist og jøde. Jeg anbefaler deg, slik som alle andre at vi fokuserer på det positive alle bidrar med i dette samfunnet, så får UDI og rettssystemet ta seg av de som seiler under falskt flagg.

 

Ha en fin kveld. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg