Fredelige Norge er satt på pause

Norge har tatt på seg en svark drakt sydd av tråder laget av hat.

Norge, mitt lille land, med mennesker som rakk oss en hjelpende hånd da vi ankom landet, har forandret seg helt. Menneskene har enten begynt å ta på seg hansker før de rekker oss sine hender, eller nekte å rekke frem hånda i frykt for å bli smittet av sykdommen kalt Islam.
De har plantet hatfrø i sine hjerter, og vanner disse frøene med blodet som lekker ut etter hvert terrorangrep utført av ekstremister. Resultatet har endt opp med at muslimer nå får betale avgiften av det å bære en religion som er mislikt i mange deler av vår verden.
Det de glemmer er at 90% av alle som mister sine liv under terrorangrep, er muslimer!

Jeg lukter hat når jeg er ute blant folk.
Hijab er et tema jeg må diskutere hver dag.
Terrorist er et ord jeg ofte får lese i min innboks.
At jeg skal dra tilbake dit jeg kom fra en en invitasjon jeg får hver uke.

Hvor langt skal dette gå?
Leste i går at flere muslimske gravminner i Kragerø har blitt utsatt for hærverk. Dere kan lese hele saken her: http://www.ta.no/nyheter/kragero/harverk/familiene-tar-det-svart-tungt/s/5-50-238520

Hvor er Norge som jeg ble kjent med for 26 år siden? Som hadde et varmt hjerte selv om det ikke alltid var enkelt å smile til fremmede? Hvor er folka som banket på vår dør for å spørre om vi ville være med ut og utforske området, og som lærte meg alt jeg kan i dag?
Hvor er Norge som fortalte meg at jeg er en fri person og har rett til å gjøre det jeg vil med mitt liv, så lenge jeg ikke skader andre? Hvor er Norge som fortalte meg at jeg er en sterk kvinne som selv kan bestemme over egen kropp?
Hvor er kirken som tok meg i mot med åpne armer da jeg dro på besøk, og som fortalte meg at det ikke spiller noe rolle hva jeg tror på, så lenge jeg er fedelig? Hvorfor beskytter ikke denne meg lenger?
Hvor er imamene som lærte meg at Islam betyr fred og som har en stor oppgave når de er i ikke-muslimske land? Hvorfor samarbeider dem ikke med politiet om å ta tak i de ekstreme, slik at de fredelige ikke skal bli fryktet?
Politiet? Hvor er politiet som forteller oss at det ikke er tillatt med hatefulle ytringer, uansett om det er direkte eller via sosiale medier? Hvorfor beskytter dem ikke oss lenger?

Hvor er Norge? I hvilken hule sover Norge nå, slik at jeg kan dra og vekke det? Hvor er alle de snille menneskene så vi kan stå sammen mot de ekstreme sjelene der ute?

Jeg savner mitt lille land.

2 kommentarer
    1. Kjære deg.. Jeg er ei kvinne på 30 år.. etnisk norsk med røtter i Norge som går hundrevis av år tilbake.. Først vil jeg si, jeg har ingenting imot deg. Som jeg ofte sier til kjæresten min:” Skulle ønske vi kunne ta inn bare muslimske kvinner og barn, de muslimske kvinnene har jeg så godt inntrykk av. ” Jeg vet ikke.. Jeg har bare fått et forferdelig dårlig inntrykk av menn fra deres kultur. Selvsagt finnes det unntak, men jeg ser at mange av dem har andre regler for seg selv enn sine søstre,mødre,døtre…
      Finnes ikke en vond tanke i meg mot deg. Ditt og mitt lille land er enda det samme.. Men du må forstå hvorfor deg er så godt og trygt her i Norge. Vi kvinner her kan stole på våre menn. De er opplært til å ha en umåtelig respekt for oss. I islam kan mannen ta 4 koner og kvinnen fremstilles som en slags fristelse. Den hijaben blir på en måte en slags kontrast til våre verdier. Her verdsettes kvinnen, i dagliglivet, først og fremst for sin intelligens, sin deltakelse og for all del rollen som mor/ hustru. Men hun er sammensatt, akkurat som mannen. Han er også en profesjonell, en ektemann, far og generelt samfunnsdeltakelse.
      Vi ser mer sjeler, ikke kjønn. Vi til og med verdsetter de som ikke vil leve tradisjonelt. Homofile, barnløse osv.. de er del av dette fellesskapet, som utgjør velferdssamfunnet.. vi går på jobb og gjør vår plikt, slik at vi sammen, på tross av våre ulikheter kan sørge for de syke og de i utfordrende livssituasjoner sammen. Dette store ” vi” forutsetter en aksept for ulikheter.
      Dessverre opplever vi mer og mer at islam aksepterer ikke dette store ” vi”.. og derfor møter du så mye hat. Derfor føler du kulden. Det er urettferdig. Men vær en foregangsfigur!!! Skriv om det! At du aksepterer ALLe i dette “vi”.. skriv godt om de homofile.. skriv godt om Norge. Frihet er nøkkelordet.. bær hijab om du vil,men idet du krever din rett til det krev også retten for et homofilt par til å spasere på tøyen eller Grønland hånd i hånd uten å bli trakkasert!!!

    2. Hei Linda.
      Jeg har skrevet mye om det, om feks homofile… og jeg har påpekt ukulturen vi har i mange land der muslimer kommer fra, feks omskjæring, æresdrap, mannsdominanse etc. Jeg prøver virkelig 🙂 Linda:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg