World Hijab Day

Hei på deg!

Jeg vil benytte anledningen til å gratulere alle hijabister med Hijabdagen! 

Hijabdagen er en åpen invitasjon til folk, både muslimer og ikke, til å prøve hijab. Det er for meg viktig å påpeke at jeg ikke er FOR at alle skal gå med hijab, ei heller er jeg FOR et forbud. 

Det jeg heier på og støtter er at kvinner selv skal avgjøre hvor mye/lite klær de ønsker å ha på kroppen, samt at jeg forsvarer folks rett til å dekke seg til av religiøse grunner.

Jeg håper at World hijab day kan bli en dag hvor ikke-muslimer kan forstå hijab og hijabister litt bedre.

Ha en flott dag!

 

10 kommentarer
    1. Ønsker du f. Eks Sharia-lover i Norge?
      Ønsker du at påbudene i Koranen skal følges? Altså at f. eks muslimer som skifter religion skal drepes?

    2. Hei. Jeg har et par spørsmål og jeg håper du vil svare. Jeg er blitt mer og mer nyskjerrig på islam og hvorfor alle konverterer.. men det er et par ting jeg ikke greier få helt inni i meg, og det er alle reglene. La oss si jeg blir muslim, men min familie er ikke det, jeg vil ikke tenke da at familien min komemr til helvette og ikke jeg? Min mamma er jo verdens snilleste men i kristendommen dr det lov nyte et glass alkohol. Jeg føler det er så mye regler i islam og hvos man ikke gjør det og det, vel da er man dårlig. Men alikevel konverterer mange. Der finnes jo muslimer som drikker pg røyker. Og hvis jeg konverterer så klarer jeg nok ikie endre hvem jeg er, jeg er ei norsk jente som går med sjorts og kan nyte en cider. Men føler at islam da vil straffe meg. Så alikevel lurer jeg på hvorfor folk mener kristendommen er så dømmende religion, og ikke islam. Jeg veit at mange flere konverterer, jeg prøver liksom å lete etter den siste smellen som gjør at religonen for meg ikke føles dømmende osv.. fordi man skal jo ikke drikke, ikke sånn ikke sånn..

    3. Deg på instagram uten Hijab ? Vi lever faktisk i end of times. A sign of resurrection day. Why? I hope that you just don’t inspire other Muslim women to do the same and I ask God to guide you to the path of righteousness and spiritual beauty.

    4. Anine: jeg tror ikke man havner i helvette av sånne ting, fordi jeg tror Allah er barmhjertig og tilgivende 🙂 Det er til syvende og sist Gud som dømmer et menneske ut i fra handlinger 🙂 Noen handlinger veier mer enn andre. Helvette blir brukt til å skremme folk fra islam, og det er helt feil…

    5. ANINE, Det viktigsete er å tro på God og gjøre gode ting og ikke gjøre onde ting for andre mennesker (stjele, baksnakke). Alle er syndere av og til og Gud tilgir. Det viktigste er tro på Ham og respekt for foreldrene. Når God sier ikke gjør noe (for eksempel ikke drikke alkohol) og vi gjør slik Han vil, vil Han gi oss glede i hjertet som betyr mye mer enn alt annet på jorden. Når vi kommer oss nærmere Ham, gjør Han oss glad og gjør livet lettere for oss. Når du kommer den rangen, tro meg vil du ikke tenke å ha et glass 🙂 For da, vet du hvor generøs Han er.

    6. Så tøff du er som gjør det som er rett for deg uansett hva slags meninger folk har. Du er nydelig både med og uten hijab!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg