7 gode grunner

Fikk denne meldingen av en herlig dame som heter Iqra Aftab:

Jeg har hatt litt kontakt med ulike nordmenn de siste dagene, og senest i går var det en som sa til meg at vedkommende ikke forstår hvorfor muslimer bruker hijab. “Om noen kunne lage en liste med f.eks.

” 7 gode grunner til å gå med hijab i Norge”

da ville vi som ikke forstår dette kanskje fått oss en (eller noen) aha-opplevelse(r).

 

Her er mine grunner:

1. Det er en del av min tro, en del av å være muslim ergo en del av å være meg. Det er viktig å være seg selv. Kvinner på profetens tid gikk med det, og dette har kvinner fortsatt å gjøre helt siden den tiden. 

 

2. I Norge har vi ytringsfriget og religionsfrihet. Jeg velger å bruke denne friheten til å følge min religion slik jeg anser det som riktig.

 

3. Hijab er kjempe fint! ❤

 

4. Ingen dårlig hårdag å bry seg om 😂

 

5. Folk gjenkjenner deg som muslim. 

 

6. Hijab blir møtt med respekt av andre muslimer 

 

7. Jeg kan gå inn i alle Gudshus uten å tenke på at jeg må ta frem noe å dekke håret med, for det er allerede dekket 🙂

2 kommentarer
    1. Akkurat det med å slippe dårlige hårdager er et veldig godt poeng! Spesielt nå i kulden hvor mitt nordiske hår ligner mest på en UFO-lampe…
      I blant virker det som om folk glemmer at det ikke bare er muslimske kvinner som dekker til håret sitt. Innen alle de abrahamske religionene finnes det retninger som sier at kvinner (og menn!) skal dekke seg til eller kle seg på en spesiell måte.
      I min drømmeverden møter mennesker hverandre med et åpent sinn, med eller uten hijab.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg