Hijarbie

Så, tilbake til en sak om hijab.

Hva synes dere om denne? 

http://m.side2.no/aktuelt/na-er-hijarbie-her/3423188700.html

Jeg personlig synes det er fint med variasjon av alt, også barneleker. Dette fordi jeg synes det er viktig at barn lærer at ikke alle er like og at forskjeller gjør oss unike og hjelper oss til å være den vi er. Alt er akseptabelt og alt er lov, så lenge man gjør det av eget ønske.

Jeg blir glad når jeg ser at hijab er noe som stadig dukker opp i nyheter nå, og at det er større utvalg av hijabist ting i markedet, som feks kolleksjonen til Dolce & Gabbana som kom ut for en kort tid tilbake og denne barbie dokka.

Når det gjelder hijabdukker, så har jeg sett i arabiske land en barbielignende dokke som er veldig kjent og som heter Fulla (Som betyr blomst). Denne er så kjent at det finnes tegneserier og blader om henne.

Her har dere bilde av Fulla:

Bildet er hentet fra: https://blogdaerikanaarabia.wordpress.com/2013/10/12/fulla-a-barbie-muculmana/

 

Hva synes dere om slike leker? Kunne du kjøpt en sånn leke til ditt barn og han/hun ville ha et?

4 kommentarer
    1. Jaaaaa , om jeg hadde en datter så hadde jeg lett kjøpt denne 😃 Jeg er kristen, men helt for å dekke seg til – ikke for å kle av seg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg