Smink deg med god samvittighet

Heihei!

For to uker tilbake ble jeg kontaktet av makeupartisten Sundus Mughal med tilbud om å bli sponset med sminke, til støtte for en god sak.

Dette var hva Mughal skrev:

“Jeg er franchiser for MM sminkeprodukter i Oslo. MM sminke er grunnlagt av Masarrat Misbah, hun er en anerkjent kosmetolog i Pakistan som leder organisasjonen Depilex Smileagain foundation. Dette er den største ikke-statlige organisasjonen i Pakistan som hjelper kvinner som blir utsatt for syreangrep. Masarrat Misbah har fått tildelt pris av den italienske regjeringen for sitt arbeid og engasjement for syreofrene.

Dette er et fjernt, men samtidig nært tema for deg og oss som bor i Norge. Fjernt fordi dette temaet geografisk sett har stor distanse til oss, men nært fordi det gjelder kvinner og deres skjønnhet som blir truet i land hvor likestilling enda har en lang vei å gå. En del av inntektene vil gå til Depilex Smileagain Foundation.

MM sminke er unik fordi vi legger vekt på kreativitet, kvalitet og rene verdier. Produktene inneholder ikke bly og parabener og er dessuten miljøvennlige. En del av inntekten går til operasjon av syreofrene.

Grunnen til at jeg jobber med å få dette produktet ut på det norske markedet er mitt engasjement for å hjelpe mennesker som ikke er like heldige som oss. Jeg jobber med dette fordi jeg, som mange andre kvinner er opptatt av skjønnhet. Målet med denne e-mailen til deg er mitt store ønske om å sminke deg med disse produktene slik at du kan introdusere dem for dine lesere og samtidig kaste lys over dette viktige temaet om syreangrep.”

Jeg kunne selvsagt ikke si nei, av to grunner.

1. Jeg (som de fleste jenter) elsker sminke.

2. Kvinner som blir angrepet med syre er et tema jeg følte ganske nært en periode av mitt liv, da min eks stadig truet meg med det, etter at jeg gikk fra ham. 

Syreangrep på kvinner skjer, og det skjer veldig ofte i mange land som feks. India og Pakistan. Problemet er at dette skjer mot de svakeste kvinnene, som ikke har en sterk nok stemme til å rope ut, og blir forbundet med ære. (Skjekk mitt forrige blogginnøegg om æresdrap: http://m.hijabbloggen.blogg.no/1468843291_resdrap.html

Håper mange av dere finner dette som interessant og har lyst til å prøve noe nytt og samtidig støtte en god sak.

Her er noen bilder av sminken og resultatet:

Mughal var en kjempe hyggelig og dyktig sminkør. I tillegg var det inspirerende å se hvor mye hun brente for denne saken! 

Min venninne Aliaa og jeg var utrolig fornøyde med sminken. Den føltes veldig lett på huden og jeg som har en sensitiv hud kan bekrefte at jeg ikke reagerte på sminken i det hele tatt.

  For å komme i kontakt med Mughal kan dere sjekke hennes Facebookside: https://m.facebook.com/profile.php?id=716701709

Instagram: https://www.instagram.com/smughal1993/

sminke #makeup #masarratmakeup

6 kommentarer

Siste innlegg