Bunad for alle, med og uten hijab!

På mandag var jeg innom Stovner senter en tur. Var så heldig at jeg fikk møte en nydelig dame som jeg pratet litt med. Hun heter Martine Breen.
Vi diskuterte alt og ingenting og midt i samtalen begynte vi å snakke om samfunnets saker for tiden, blant annet hijabforbudet, burkinisaken og hijab til bunad.

Denne damen forklarte meg litt om et prosjekt hun har jobbet med hvor hun har laget en bunad som skal være inkluderende! Den skulle ikke symbolisere noen landsdeler og kan brukes både med og uten hijab.

Sjekk dette ut: http://www.bymartinebreen.com/cultural-dress

Det er slike mennesker vi bør ha flere av! I steden for å godta forskjeller på folk og jobbe mot grupperinger og skape mer radikaliering, jobber slike som Martine med å inkludere folk! Dette er noe av det fineste jeg har sett på leeenge. Varmer virkelig hjertet dette her!
Jeg ser ingenting annet enn VAKKERT her. Mitt ønske er å kunne bruke bunad neste 17.mai, og da skal jeg fikse en kjempefin hijab til den!
Har ikke kjøpt bunaden ennå, men skal virkelig får det til!

Stå på Martine! Dette var virkelig fint å se! Du er et flott forbilde for mange!


Bildet er lånt fra http://www.bymartinebreen.com/cultural-dress

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg